ترجمه با مهر ناتی |‌ هزینه ترجمه ناتی |‌ مترجم ناتی در تهران

در این صفحه میخوانید

ترجمه ناتی چیست؟
مهر ناتی
مترجم ناتی در تهران
چرا ترجمه ناتی؟
ترجمه ناتی، جایگزینی برای ترجمه رسمی
ترجمه ناتی آنلاین

ترجمه ناتی چیست؟

ترجمه ناتی مختص کشورهای استرالیا و نیوزلند است و حکم ترجمه رسمی برای این دو کشور را دارد. اکثر مراجع رسمی کشورهای استرالیا و نیوزلند، یکی از دو نوع ترجمه زیر را از متقاضیان ایرانی قبول میکنند:
۱- ترجمه رسمی با تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه
۲- ترجمه ناتی یا در واقع ترجمه با مهر ناتی

از آنجا که دریافت تاییدات دادگستری هزینه بر و مستلزم پرداخت هزینه های اضافی است، متقاضیان مهاجرت به استرالیا و نیوزلند معمولا ترجمه نکاتی را انتخاب می‌کنند.
بازگشت به فهرست

مهر ناتی

تصویر زیر یک نمونه از مهر ناتی است:

وجود این مهر به تنهایی در مدارک ترجمه شده برای استرالیا و نیوزلند، اعتبار کافی به این مدارک میدهد و با وجود این مهر، نیازی به تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه نخواهد بود.

برای داشتن اعتبار، این مهر باید با امضاء مترجم و ذکر تاریخ انجام ترجمه همراه باشد. علاوه بر این، مهر ناتی مترجم باید هر ۳ سال یکبار تمدید شود و بهمین علت، در قسمت بالای مهر و جلوی عبارت VALID TO، تاریخ اعتبار مهر، ذکر شده است.

تاریخ انجام ترجمه (TRANSLATION DATE) باید قبل از سر رسید تاریخ اعتبار مهر باشد.

بازگشت به فهرست

مترجم ناتی در تهران

در ایران هم تعدادی مترجم ناتی مشغول به فعالیت هستند. این افراد در آزمون سازمان ناتی استرالیا که مختص مترجمین رسمی این کشور است قبول شده اند و حق ترجمه مدارک بعنوان مترجم ناتی را دارند.
بازگشت به فهرست

چرا ترجمه ناتی؟

متقاضیانی که قصد ارایه مدرک به مراجع رسمی کشورهای استرالیا و نیوزلند دارند، به دلایل زیر ترجیح میدهند از ترجمه ناتی استفاده کنند:

  • هزینه کمتر ترجمه ناتی: با مهر ناتی، نیازی به پرداخت هزینه تاییدات مراجع دولتی نخواهد بود.
  • امکان تایید همه مدارک: برای ترجمه ناتی مدارک، برخلاف تاییدات رسمی ، نیازی به تاییدات اضافی و یا مدارک تکمیلی نخواهد بود.
  • زمان ترجمه کمتر: پروسه دریافت تاییدات ترجمه رسمی در ایران معمولا چند روز طول میکشد ولی با ترجمه ناتی، نیازی به زمان اضافه برای اخد تاییدات تکمیلی مدارک نیست.

بازگشت به فهرست

ترجمه ناتی، جایگزینی برای ترجمه رسمی

ترجمه ناتی در کشورهای استرالیا و نیوزلند، حکم ترجمه رسمی در ایران را دارد. به طور مثال، اگر شخصی در استرالیا زندگی میکند و نیاز دارد مدرکی به زبان فارسی به سفارت آمریکا در ملبورن استرالیا ارایه کند، میتواند ترجمه ناتی مدرک فارسی را به سفارت آمریکا ارایه کند.

برای متقاضیانی که در کشور ایران ساکن هستند، انتظار بیشتر سفارتها و ارگانهای خارجی این است که مدارک فارسی طبق قانون کشور ایران ترجمه شود. در نتیجه، ممکن است ترجمه ناتی توسط بقیه کشورها هم قبول شوند ولی برای اطمینان خاطر، بهتر است از ترجمه رسمی استفاده کنید.
بازگشت به فهرست

ترجمه ناتی آنلاین

ترجمه ناتی به صورت کاملا آنلاین و بدون نیاز به مراجعه به دارالترجمه از طریق واتس اپ یا ثبت سفارش آنلاین امکان پذیر است.

ارتباط واتس اپ

بازگشت به فهرست